
פרסום בסלולר הוא ללא ספק אחד הנושאים החמים היום ובכלל בעולם.
כיום, אנו עומדים בפני עתיד שבו הכל יהפוך זמין, נייד, קטן וצמוד כל הזמן.
אין זה סוד כי מערכת הגלקסי 2 בארה"ב כוללת בתוכה גם את זיהוי כרטיס אשראי של בעל הנייד, כך שהלקוח יכול להגיע לסופרמרקט לבצע קניה ולעביר את הגלקסי שלו על מנת לבצע תשלום.
כך גם השיווק בארה"ב הפך להיות יותר נוח ומהיר ובשניות משווק ו/או Affiliates יכול לבצע Conversion המרה לביצוע עסקה .
בארץ אנו זוחלים קמעה גם מבחינת אמון הציבור ובפרט לנוכח הפריצות האחרונות לאתרים, אירועים בהם נחשפו מספרי כרטיסי האשראי. דבר המותיר שאלה גדולה בקרב הציבור בקשר לביטחון הפרטים שלנו באינטרנט בארץ, זהו סוג של חסם שנצטרך לשבור ביום מן הימים.
נקודה נוספת הינה אך אנו בוחרים ומחליטים, האם לשווק את המוצר שלנו באינטרנט ואו בנוסף לעלות קמפיין בסללור ו/או רק באינטרנט ו/או רק בסלולר?.
ואם כן מה המשמעות של מספר החיפושים במכשיר הנייד?
אנו שבים Google AdWords כלי מחקר מילים של גוגל אשר בחודשים האחרונים התפתח והשתפר לטובה, כך שניתן בנוסף לחיפושים רגילים שאנו חוקרים, לדעת כמה חיפושים יש למילת המפתח שלנו בסלולר.
מה הטבלה אומרת לנו?
במילת המפתח אינסטלטור היחס הינו 8.9 אחוז, נתון המורה כי 9 אחוז לערך מסה"כ החיפושים השולחנים וניידים מחפשים את מילת המפתח אינסטלטור במכשיר הנייד, זאת אומרת כל 11 חיפושים בשולחנים נמצא 1 שמחפש במכשיר הנייד שלו את הביטוי אינסטלטור.
רגע... האם זה טוב או לא טוב?
תשובה לשאלה הבאתי במתכון שאילתות חיפושים אחרות שמרביתן מבוצעות דרך מכשיר הסלולר כמו משחקים לנייד, לעומת זאת הורדת משחקים הינו ביטוי השייך לעולם השולחנים ולעולם הסלולר.
185 אחוז משחקים לנייד, 30 אחוז הורדת משחקים.
לסיום חברים, בהמשך לשאלה האם זה טוב או לא, בהתחשב בעובדה שבארץ, עולם הסלולר החכם איפון, גלקסי, טבלטים וכו.. נמצא עדיין בחיתוליו, זה זמין לכולם אך מה עושים עם זה, לא כולם יודעים ומבינים את הכח הזמין הטמון בכך.
אני יוצא חברות סלולר, נשמתי עבדתי פעלתי בעולם הזה מעלה מ- 5 שנים, לא אחת יצא לי להסביר ללקוחות אך עונים לטלפון עם האיפון לכשהוא מצלצל, כמובן שישנם המשתמשים היותר מתקדמים שהם בפייסבוק כל היום ויש את המומחים שהם גם רוכשים מוצרים שונים ב- Ebay .
בהתחשב בעובדה שהפרסום והשיווק בסלולר רק מתחיל לקבל חשיבות בארץ, לאחר שהמפרסמים הבינו כי בעולם זה שם ובגדול אז למה לא אנחנו?
התשובה הינה פשוטה: הכל תלוי בענף שרוצים לפרסם.
ישנם ענפים ש- 9 אחוז זה נתון גבוה וישנם ענפים ש- 30 אחוז זה מעולה.
חשוב מאד להבין ולדעת לכמת את סה"כ הענף בממוצע בו אתה מעונין לפרסם (אך עושים זאת בפוסט הבא נגלה לכם) מבחינת חיפושים ומשתמשים ואז אפשר להבין ולדעת מה המשמעות של 9 אחוז חיפושים במכשיר הסלולר הנייד.
תודה לכולם,
רון בוצ`אן
מומחה קידום אתרים רשתות חברתיות ושיווק בסלולר
וכמובן.. שאתם מוזמנים להגיב

חשוב מאד. תודה רון.
אין ספק שהעולם הולך לכיוון המובייל. כיום מייצרים סמארטפונים וטאבלטים בכמויות שיספיקו לכל אחד בעולם להחזיק אחד כזה.
למעוניינים להרחיב עוד על פרסום במובייל:
https://nexpa.co.il/2012/02/mobile_marketing/
ההבחנות שעשית מאוד עוזרות גם אם בישראל עוד ארוכה הדרך עד שאתרים ייצרו אתר המיועד לסלולר.
בינתיים מפנה למאמרים בנושא קידום אתרים בהתקנים ניידים
https://www.seo-touch.co.il/SEO_for_Mobile.aspx
[…] […]